Huidborstelen

Door het borstelen van de droge huid, stimuleer je het lymfestelsel en de doorbloeding van de huid, verwijder je dode huidcellen en houdt je de poriën van de huid open, waardoor je de huid in staat stelt afvalstoffen en opgehoopte gifstoffen beter af te voeren. Je huid gaat zachter en gladder aanvoelen, ziet er mooier uit en wordt GEZONDER! Huidborstelen kan je zien als een mini-acupressuurbehandeling, die een gunstige onvloed heeft op de gezondheid.

Huidborstelen is een eenvoudige, snelle en goedkope manier om de volgende resultaten te bereiken:

  • STRAKKERE HUID
  • VERBETERING VAN DE AFVOER VAN AFVALSTOFFEN
  • VERMINDERING VAN CELLULITES
  • VERBETERING VAN DE CIRCULATIE
  • BEVORDERGING VAN CELVERNIEUWING
  • STIMULERING VAN HET LYMFESTELSEL
  • VERWIJDERING VAN DODE HUIDLAGEN
  • VERBETERING VAN DE CELSTOFWISSELING
  • VERSTERKING VAN HET IMMUUMSYSTEEM
  • STIMULEERT DE STOFWISSELING
  • STIMULERING VAN DE LYMFEKLIEREN

Zo ga je te werk

  • Koop een houten borstel met zachte, NATUURLIJKE HAREN, geen synthetische (synthetische borstels kunnen het huidoppervlakte beschadigen). Een natuurharen borstel vind je bij de betere drogist of reformzaak. Een borstel met een lang, afneembaar handvat is het beste, zodat je ook zelf je rug kan borstelen. Verwijder het handvat voor de delen van je lichaam waar je wel goed bij kan.
  • Borstel de huid 1 à 2 maal daags, ongeveer 5-10 minuten, bijvoorbeeld voor het douchen of baden.
  • Borstel alleen de huid als zij droog is, dus niet eerst nat maken. Als de je de huid borstelt terwijl ze nat is, rek je haar teveel uit.
  • Begin bij de voetzolen, hier bevinden zich veel zenuwuiteinden en acupressuurpunten. Door deze te borstelen, stimuleer je het HELE lichaam.
    Ga vervolgens door met de enkels, schenen, kuiten, dijen, buik en billen. Borstel je buik met ronddraaiende beweging van rechts naar links. Besteed ook veel aandacht aan je onderrug, net boven je billen, hier bevinden zich de zenuwbanen die naar de benen gaan.
  • Borstel vervolgens je handen, armen, oksels, rug en borst. Besteed extra aandacht aan je oksels om de lymfeklieren die zich daar bevinden te stimuleren. Het stimuleren van deze klieren kan helpen om de borsten gezond te houden. Borstel de borsten zelf met lichte beweging, de tepels niet borstelen.
    Borstel ook goed over de gehele ruggengraat.
  • Borstel ALTIJD naar het hart toe.
  • Borstel met een krachtige beweging en wissel ronddraaiende borstelbewegingen af met lange strijkende borstelbewegingen.
  • Neem bij voorkeur na het borstelen een warme douche of warm bad en eindig met een KOUDE douche om de bloedcirculatie te stimuleren.
  • Gebruik altijd je eigen, persoonlijke borstel en reinig deze regelmatig (om de paar weken) met water en soda (niet met synthetische wasmiddelen). De borstel goed laten opdrogen voordat je hem weer gebruikt.
  • Borstel niet over geïrriteerde, geïnfecteerde huid of wondjes.